Reflexions sobre l’estratègia comunicativa en temps de crisi
La millor manera de reforçar la reputació d’un govern és fent una bona gestió d’una crisi: sense estridències, sense soroll i sense buscar més protagonisme del que toca
Opinar sobre com gestionar una crisi és molt fàcil. Trobar-se al capdavant d’una situació com la que estem vivint i fer-ho bé és bastant més complicat. La comunicació i la gestió de les crisis són com el futbol: tothom en sap molt encara que no tingui les mínimes nocions ni coneixements tècnics sobre la matèria. Tenim grans dificultats per gestionar una crisi de parella, una situació tensa amb els nostres fills, amb el nostre cap o els col·laboradors, però no dubtem a donar lliçons sobre com s’hauria d’estar gestionant aquesta crisi sanitària global.
Té sentit jutjar fets passats (encara que sigui només uns dies o setmanes després) amb els coneixements que tenim amb posterioritat? Tendim a posar en pràctica el que es coneix com “la fal·làcia de l’historiador”, que consisteix a donar per fet que les persones que van prendre determinades decisions haurien d’haver considerat les coses des d’un altre punt de vista i amb la informació que tenim a posteriori.
Leer artículo completo